Dynotyöt

-Tehonmittaus 119e/h, minimilaskutus 79e (normipyörät menevät usien minimillä) sis: teho, vääntö, seos, joista raportti mukaan.

-Tehotodistus katsatuskonttorille, +20e tehonmittaukseen. Tehotodistuspaperi selvitystietoineen allekirjoituksineen (esim. jos olet jo itse kuristanut pyörän, )


TEHONRAJOITUKSET

-Moottoripyörän tehonrajoitukset / -kuristukset kaasukahvasta rajoitettuna 170e. (Harley Davidsonit 220e suuremman työn vuoksi)

-Sähkökaasuiset (ei vaijerieilla) 220e. (Harley Davidsonit 270e suuremman työn vuoksi)

  • sisältää kaikki toditukset katsastuskonttorille.
  • tehonrajoitus a2 ajokortille, alle35kw ja a1 ajokortille, alle 11kw
  • Kuristustyössä menee vaijerillisissa n. 1h, ja sähkökaasuisissa n. 1,5h.
  • Erikoisetkin pyörät saa lähes aina kuristettua konstilla jos toisella, aikaa vaan saattaa mennä enemmän, tällöin ylimenevä aika tehdään tuntitöinä ja lisätään kuristustyön päälle. (yksikään kuristuspyörä ei ole vielä maksanut yli 320€)
  • Kaasunliikettä rajoittava rajoitus on varmin, helpoin, halvin ja varmasti katsastuksessa hyväksytty rajoitustoimenpide, vaikka liikkeellä on mitä erikoisempia huhuja tästä. Olen rajoittanut tällä menetelmällä satoja pyöriä ja seuraan muuttuvia tehonrajoitusohjeistuksia jatkuvasti.

Tehonrajoitukseen saapuva:

OLE PAIKALLA AJOISSA MOOTTORI VALMIIKSI LÄMMITETTYNÄ!

Toistamme tämän vielä: OLE PAIKALLA AJOISSA MOOTTORI VALMIIKSI LÄMMITETTYNÄ.

Tule paikalle vaikka mieluummin liian aikaisin, kuin myöhässä. Rajoitustyöt tehdään usein sarjassa, ja päivän ensimmäinen myöhästyjä saa koko päivän aikataulun viivästymään. Myöhässä saapuvan työn laskutus alkaa ajanvarauskohdasta lisätyönä.

Muita tärkeitä huomioita:

  • Pyörän on luonnollisesti oltava toimintakuntoinen. Säätötyöt varattava erikseen.
  • KETJUN ROISKESUOJA on oltava!
  • Renkaat saa olla kuluneetkin, mutta ei kankailla tai halkeilleet.
  • Kaasuvaijeri oltava kunnossa ja välys pienehkö tai kiristettävissä. Vaijerissa ei saa sellaista väljyyttä, jota ei saa vaijeria kiristämällä normaaliksi.
  • Vakiosta muutetut pyörät, joiden saanti tehopenkkiin on työläs (esim. voimakkaasti madalletut, yms.), laskutetaan lisätuntityönä.

DYNOTYÖT

  • kaasutin pyörät
  • Power Commander-säätö, usein n. 1,5-3h riittää (178,50-357€)
  • Yoshbox, Suzuki-pikasäätö, 119€
  • Moottoripyörän oman (ECU:n) moottoriohjauksen optimointi ohjelmoimalla.
    • Ei enää kalliita lisäboxeja.
    • Nykimiset pois edullisesti.
    • Parempi moottorin käytös ja kaasunvaste.
    • Usein keskialueen kasvanut vääntö ja teho.
    • Hyötysuhteen paraneminen.

Hintoja moottorinohjausen ohjlmoinneille:

  • Hinnat ei sisällä lisätyötoimenpiteitä!
  • Alla oleva lista ei aina pysy mukana kun joka vuosi tulee lisää pyöriä.
  • Soita ja kysy lisää!

-Kawasaki 545€: EX250R (Ninja 250) 2013-2014, ER-6 2006-2015, GTR 1400 2008-2015 ZX6R 2005-2014, ZX6RR 2005-2006 ZX10R 2004-2015, ZX14R (ZZR1400) 2006-2015, Z1000 2010-2015, Z800 2012-2015,

-KTM 520€: lähes kaikki mallit (ei sähkökaasulliset).

-Suzuki: GSR600 2006-2010 545€, GSR 750 2011-2015 545€, GSX 1400 2004-2007 545€ GSX-R 600/750 2004-2014 545€, GSX-R 1000 2003-2014 495-545€, GSX1000S 2015-2023 545€, Hayabusa 2002-2012 495€, Intruder M1800 (M109R) ja C1800 (C109R) 495-545€, SV650 2007-2010 545€, SV1000 2005-2008 545€, GSF Bandit 650-1250 545€, B-King 2007-2012 545€, SFV-650 (Gladius) 2009-2015 545€

-Triumph 520€: lähes kaikki mallit (ei sähkökaasulliset). Erityisesti Rocket3:sta saa paljon räväkämmän ohjelmoinnilla, se kun on rajoitettu ohjelmallisesti..!

Yamaha 545€:

Tehopenkkiin saapuva:

  • Myöhässä saapuvan työn laskutus alkaa ajanvarauskohdasta lisätyönä.
  • Säätöön tulevan pyörän oltava toimintakuntoinen. Vianetsintätyöt varattava erikseen.
  • KETJUN ROISKESUOJA on oltava!
  • Renkaat saa olla kuluneetkin, mutta ei kankailla tai halkeilleet.
  • Bensaa sen verran, että se ei lopu ihan heti kesken, reilu puoli tankkia hyvä.
  • Ilmansuodatin uusi tai uudehko, tai jos pestävä suodatin, niin suodatin olisi hyvä olla pesty. (Myös täysin uusi pestävä suodatin pitää pestä tukkoisista varastorasvoista puhtaaksi.)
  • Vakiosta muutetut pyörät, joiden saanti tehopenkkiin on työläs (esim. voimakkaasti madalletut, yms.), laskutetaan lisätuntityönä.

HUOM! Tehonmittaus ja tehopenkkityöt tehdään aina asiakkaan omalla vastuulla! Emme vastaa mahdollisista moottorivaurioista yms!